シンガポール、たまに、怪しいブツが回ってきます。飛び込みで営業が来たんです。ウィスキーです。

「はい、はい。」って感じで適当に聞き流そうと思ったんですけどね。見たことないウィスキーだったんですよ。


「The Glencallum 12y / ザ・グレンカラム 12年」。そんな蒸留所聞いたことねーよ、と思ったら、どうやらボトラーズもの(それにしても聞いたことがない)。しかも、アイレイってかなりそそられますよね。今回は1000本限定のスモールバッチ。

名前のグレンカラムは、Bute(ビュート)島の南に位置するカラム湾からきているそうです。ラベルはそこの灯台でしょう。

早速テイスティング。色はぼちぼちな琥珀色。香りはもちろんヨード臭、でもそんなに強くなく、フルーティーさもあり。味はドライなんですが、ピリピリ感はあまり残らずお上品に舌に消えていく感じ。

私:「そんでもって、ぶっちゃけ中身、何?」

営:「多分、Caol Ila(カリラ)・・・、だと思う。」

それって、Caol Ila(カリラ)なわけでしょ!ボトラーズって契約等の都合上から銘柄を堂々とうたえない場合があるのか、ものによっては謎ってのが結構ありますよね。それを推測するのもマニアとしては楽しいわけで。

オフィシャルのCaol Ila(カリラ)と飲み比べると、色かも想像できるように、刺すような刺激はだいぶ抑えられていて、柔らかい感じがしますね。

日本未発売。今年のウィスキー・ライブ(日本のね)にもまだ登場しないみたい。アイレイ好きの方、玉数少ないのでお早めに。



"The Glencallum 12y"

Sometimes dubious something come in Singapore. One day sales people came and brought a whiskey.

"Yeah, yeah, whatever." I thought half-listen to it. But it was the whiskey I have never seen.

"The Glencallum 12y". I thought I've never heard of such a distillery... and evidently it is bottler's whiskey ( but still have not heard). And that Islay. Sounds fascinating. This is a small batch of limited edition of 1000 bottles.

The name is derived from Glencallum Bay on the south of Bute Island. Lighthouse on the label is there.

Taste is dry. But not so hotter. It feel fade away from the tongue graces.

Me: "Actually, the contents are what?"

S: "Maybe, Caol Ila · · ·, I think."

It is, Caol Ila is it?

Some bottler's whiskey the contract for convenience, it is not allowed to say the brand and notation. So sometimes there are things it is a mystery.

To guess it. It is fun for mania.

I compared official Cal Ila with Glencallum. You can image from the color, much less stimulation, and velvety.

Not released in Japan. It is also not appeared yet in Whiskey Live this year (in Japan). Islay lovers, The quantity is limited. So hurry.
SEO対策 < カクテル , バーテンダー , シンガポール >
Designed by aykm. Copyright ©在星バーテンダーの日記(カクテル&海外生活) All Rights Reserved.
